طراحی ویلا جنگلی می تواند تاثیر فوق العاده ای در کیفیت زندگی شما داشته باشد. تاثیر مثبت زندگی در ویلای جنگلی برابر با تزریق حجم زیادی از انرژی مثبت به روح و روان تان است.

آیا شما هم مشتاق همنشینی با طبیعت بکر جنگل هستید؟

آغاز تمدن بشری از زندگی در طبیعت آغاز شد. زندگی در جنگل های سرسبز شمال آن هم در اتمسفری پاک و خالص می تواند حسابی روح تان را جلا دهد. به همین دلیل عاشقان طبیعت به وقت ساخت ویلا سراغ طراحی ویلا جنگلی می روند. فضای جذابی که در ویلاهای جنگلی حاکم است نتیجه الهام گرفتن طراحان از طبیعت می باشد. پله های چوبی، سقف چوبی و دیوارهای سنگی هر کدام نمادی از طبیعت بکر جنگل و کوهستان هستند. زندگی در چنین ویلایی می تواند یک تجربه هیجان انگیز از همسایگی با طبیعت بکر و البته وحشی جنگل باشد. برای ساخت و طراحی ویلا جنگلی باید به نکات مهمی توجه داشت تا نتیجه کار درخشان از آب در بیاید. در این مطلب قصد داریم پیرامون این نکات به گفتگو بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت ویلا در جنگل
با طراحی ویلا جنگلی می توان همسایه طبیعت بکر جنگل شد.

در طراحی ویلا جنگلی مراقب محیط زیست باشید

صحبت از طراحی ویلا جنگلی که به میان می آید عده زیادی از طرفداران و حامیان محیط زیست حساسیت نشان می دهند. ما به عنوان انسان های معاصر وظیفه داریم تا این محیط زیست را برای آیندگان پاک و سالم نگه داریم. تجاوز به حریم های غیر قانونی برای طراحی ویلا جنگلی یک خطای نابخشودنی است که جریمه مالی سنگینی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

بنابراین اگر خودتان یکی از حامیان محیط زیست هستید و یا برای سلامت محیط زیست ارزش قائلید باید در طراحی ویلا جنگلی به الزامات زیست محیطی اهمیت دهید و از این الزامات و قوانین تخطی نکنید. قطع کردن درختان، از بین بردن محیط زیست، نابودی پوشش گیاهی، تجاوز به زمین های جنگلی و زراعی، تغییر کاربری زمین از جنگلی به مسکونی و رها کردن نخاله های ساختمانی در محیط زیست نباید در هیچ بخشی از پروسه طراحی ویلا جنگلی دیده شود. بنابراین اولین قانون در طراحی ویلا جنگلی احترام به محیط زیست است.

درنظر گرفتن استخر در طراحی ویلا جنگلی باعث ایجاد آرامش می شود
رعایت اصول زیست محیطی در ساخت ویلای جنگلی مهم است.

در طراحی ویلا جنگلی به معماری بومی منطقه پایبند باشید

 زمانی که قصد طراحی ویلا جنگلی می کنید باید اصول طراحی تان را بر پایه قوانین طراحی ویلاهای بومی بگذارید. به عنوان مثال اگر در منطقه مورد نظر ویلاهای جنگلی به سبک کلبه های چوبی و سنگی با نمای روستیک طراحی می شوند بهتر است شما خلاف مسیر آب شنا نکنید و هم سو با طراحی بومی منطقه شوید. اینگونه زیبایی های بومی منطقه حفظ خواهد شد. پایبندی به معماری بومی در ساخت ویلا یکی از مهمترین نکات است که در طراحی ویلا جنگلی نیز باید لحاظ شود. اینگونه یکپارچگی طراحی ویلاهای منطقه حفظ می شود و حس بهتری به مخاطب منتقل خواهد شد.

  • الهام گرفتن از طبیعت در طراحی ویلا

یکی از مهمترین نکات در طراحی ویلا جنگلی الهام گرفتن از طبیعت و عناصر طبیعی است. استفاده از متریال های ارگانیک می تواند فضای صمیمانه تری در ویلا ایجاد کند. چه در طراحی نمای ویلا و چه در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا می توانید از عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ و آجرهای دست ساز و خشت استفاده کنید. استفاده از سفال و پوشال نیز در ساخت ویلاهای جنگلی متداول است. بنابراین سعی کنید در طراحی ویلا جنگلی همرنگ با طبیعت بدیع جنگل باشید.

استفاده از متریال طبیعی در ساخت ویلای جنگلی
الهام گرفتن از طبیعت در ساخت ویلای جنگلی.

استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی جنگلی

در طراحی ویلا جنگلی باید از متریال ها و مصالحی استفاده شود که در برابر آب و هوای جنگلی مقاومت بالایی از خود نشان دهند. آب و هوای مناطق جنگلی بسیار مرطوب و شرجی است. این مناطق جزو مناطق پر بارش محسوب می شوند و احتمال نم کشیدن مصالح چه در نمای ویلا و چه در طراحی داخلی ویلا بسیار زیاد است. بنابراین اگر از مصالح نامناسب استفاده شود احتمال اینکه ظاهر ویلا و دکوراسیون داخلی بعد از چند سال تخریب گردند بالا خواهد رفت. در نتیجه ارزش مالی ویلا به شدت افت خواهد کرد و ایمنی ویلا نیز با بحران روبرو می شود. به همین دلیل است که باید از مصالح مناسب با اقلیم جغرافیایی جنگلی استفاده شود تا ایمنی ویلا و ارزش خرید آن زیر سوال نرود.

در طراحی ویلا جنگلی حواس تان به جهت گیری جغرافیایی باشد

 در طراحی ویلا جنگلی باید توجه خاصی به جهت گیری جغرافیایی ویلا داشته باشید. جهت گیری جغرافیایی ویلا در ساخت ویلای جنگلی بسیار مهم است. جهت وزش باد، جهت تابش نور خورشید و چشم اندازهایی که از روزنه های ویلا نمایان می شوند همگی به این جهت گیری بستگی دارد. وزش باد در ویلاهای جنگلی آن هم در ارتفاعات کوهستانی می تواند یک کوران دلپذیر در ویلا به راه بیندازد که شما را از روشن کردن سیستم های تهویه بی نیاز می کند. چنانچه موقعیت پنجره های ویلا در طراحی ویلا جنگلی استاندارد و درست باشد هم از بادهای دلپذیر کوهستانی بهره می برید و هم از نور درخشان خورشید که از لابلای شاخ و برگ درختان بی وقفه می تابد.

تاثیرات محیط اطراف در طراحی ویلای جنگلی باید درنظر گرفته شود
وزش باد از پنجره های ویلای جنگلی منجر به کوران باد می شود.

به ایمنی منطقه توجه داشته باشید

مناطق جنگلی اگر دارای کاربری مسکونی باشند ایمنی بالایی دارند اما هیچ تضمینی نیست که در مناطق مسکونی رخدادهای ناگوار اتفاق نیفتد. ضعف ایمنی می تواند در مناطق مسکونی نیز دیده شود. بنابراین در زمان طراحی ویلا جنگلی باید به ایمنی منطقه توجه داشته باشید. اگر قصد طراحی ویلای فلت، دوبلکس و یا تریبلکس دارید باید حفاظ های ایمنی در اطراف ویلا طراحی کنید و از سیستم های هوشمند ایمنی کمک بگیرید. طراحی ویلا باید به گونه ای باشد که حتی الامکان نقاط کور در ویلا وجود نداشته باشد و صاحب ویلا بتواند از چشم انداز پنجره های ویلا اشراف کامل به محوطه داشته باشد.

کلام پایانی

در طراحی ویلا جنگلی باید توجه ویژه ای به نکات ایمنی، زیست محیطی و معماری شود. دست به دست هم دادن این الزامات می تواند یک ویلای شیک، ایمن و دوستدار محیط زیست را به منصه ظهور برساند. بسیار مهم است که در طراحی ویلا جنگلی از تیم های معمای خبره کمک بگیرید. تیم آرکاورجاوند به عنوان یکی از قوی ترین تیم های طراحی معماری ویلا در ایران پروسه ساخت ویلای جنگلی را برای شما به عهده خواهد گرفت. برای ارتباط با ما و دریافت مشاوره کافیست با شماره های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید