ویلا مکانی برای کسب آرامش و تمدد اعصاب است، بنابراین معماری ویلا باید به شیوه ای ماهرانه، هنرمندانه و مطابق با استانداردها صورت گیرد.

آیا از معماری ویلا و تاثیر آن بر کیفیت زندگی افراد چیزی می دانید؟

زمانی که مشغله های گوناگون زندگی ما را احاطه می کنند و ذهن ما تحت تاثیر افکار منفی روزمره واقع می شود، چاره از جز فرار از محیط تشنج زا برای ما باقی نخواهد ماند. همه ما تمایل داریم چند روزی خود را از محیط پر استرس دور کنیم و در گوشه ای دنج مسکن گزینیم. چه گوشه ای بهتر از یک ویلای آرام و نقلی در منطقه ای خوش آب و هوا؟ اگر صاحب ویلا نباشید ناچار به اجاره ویلا خواهید بود. اگر هم ویلایی دنج در گوشه ای آرام از شهر داشته باشید، به سوی آن رهسپار خواهید شد.

معماری ویلا تاثیر ویژه ای روی کیفیت زندگی شما خواهد گذاشت. این روزها معماران به سمت و سوی طراحی های هنری و مینیمال رفته اند. معماری های تفکر برانگیز و آرامش بخش می تواند نقش مهمی در آرامش اعصاب شما داشته باشد. مطمئنا زندگی در ویلایی با معماری هنرمندانه می تواند حس خوب آرامش را مهمان زندگی شما کند. اما در معماری ویلا چه نکاتی باید رعایت شود؟ در ادامه با ما همراه شوید تا زیر و بم های معماری ویلا به شکل ماهرانه را با هم بررسی کنیم.

معماری ویلا تاثیر مستقیم بر کیفیت زندگی شما دارد

چه سبک از طراحی را در معماری ویلا می پسندید؟

سبک های مختلفی برای طراحی ویلا وجود دارد. سبک روستیک، سبک آسیای شرقی، سبک هندی، سبک مدیترانه ای و سبک های مدرن و کلاسیک. معماری ویلا باید مطابق با روحیات و علایق شما باشد. این روزها معماران بیش از هر چیز به آرامش روحی و ذهنی ساکنین ویلا اهمیت می دهند. ممکن است شما در فضای با طراحی مینیمال به آرامش برسید و یا در ویلایی به سبک روستیک. بنابراین گام اول در معماری ویلا، انتخاب سبک است.

محوطه سازی ویلا به شیوه هنرمندانه

اولین فضایی که مخاطب بعد از باز کردن درب ویلا با آن روبرو می شود محوطه ویلا می باشد. محوطه ویلا باید حال و هوایی منطبق با معماری ویلا داشته باشد. اگر نمای ویلا را روستیک کار کرده اید، محوطه نیز باید حال و هوایی از فضای جنگلی و طراوت آن را به مخاطب القا کند. یکی از مهمترین اصول در طراحی ویلا توجه به محوطه سازی است. پس آن را فراموش نکنید.

در محوطه سازی باید به سبک طراحی ویلا توجه کرد

هزینه های طراحی ویلا را حساب کنید

چه مقدار بودجه در اختیار دارید؟ پاسخ این سوال، می تواند تکلیف بسیاری از مجهولات را در معماری ویلا مشخص کند. در انتخاب سبک، بافت، متریال، دیزاین داخلی و حاشیه پردازی های معمارانه، این فاکتور بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اگر بودجه تان به قدر کافی بالا نیست نگرانی نداشته باشید. با بودجه های محدود هم می توان ویلایی نقلی اما دلنشین و دوست داشتنی طراحی کرد. با این تفاوت که باید قید برخی از جزئیات را بزنید.

تاثیر هزینه در طراحی ویلا

هر چه بودجه شما برای ساخت ویلا بیشتر باشد، مطمئنا می توانید ویلای مجلل تری را طراحی کنید. در این شرایط دست معمار برای طراحی های خاص و ریزه کاری های ظریف و هنری باز خواهد بود. بنابراین از مهمترین نکات معماری ویلا، توجه به بودجه و تطابق دادن آن با هزینه های ساخت ویلا است.

انتخاب صحیح رنگ در معماری ویلا

رنگ ها جادوگران اصلی در عرصه معماری و طراحی هستند. رنگ ها زمانی که با چیره دستی های یک معمار خوش ذوق ترکیب شوند می توانند صحنه ای بی همتا را از معماری ویلا به رخ بکشند. بازی با رنگها است که می تواند جلوه ای خاص به معماری بدهد. شناخت اصول ترکیب رنگ ها در نمای ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا می تواند دلربایی معماری را دوچندان کند.

استفاده از پالت رنگ در معماری ویلا

برای اینکه جاذبه معماری ویلا را افزایش دهید باید یک پالت رنگ انتخاب کنید. بستگی به شانس تان دارد که معمار ویلا تا چه حد خوش ذوق و قریحه است. انتخاب صحیح یک پالت رنگی می تواند یک معجزه تمام عیار را در معماری ویلا رقم بزند.

این روزها استفاده از رنگ های گرم و پاستیلی همچون خاکی، هلویی، نخودی و کاراملی و استخوانی در طراحی ویلا بسیار باب شده است. اگر سلیقه متفاوتی دارید و خاص پسند هستید می توانید نظرات شخصی تان را با معمار در میان بگذارید. بی شک اگر ایده شما قابلیت اجرایی داشته باشد لحاظ خواهد شد.

انتخاب هوشمندانه پالت رنگ در طراحی ویلا

نورپردازی را فراموش نکنید

این نکته را بارها و بارها تکرار کرده ایم که نورپردازی جلوه کار یک معمار است. حتی بی رقیب ترین معماران جهان هم بدون نورپردازی نمی توانند جلوه زیبایی از کارشان را به نمایش بگذارند. بنابراین لازم است که در طراحی ویلا به عنصر نورپردازی توجه شود. نورپردازی در سردر ورودی، در محوطه ویلا، در کنار استخر، در فضای سبز و در دکوراسیون داخلی ویلا می تواند معماری ویلا را یک تنه زیر و زبر کند.

توجه به الگوها و بافت ها در طراحی ویلا

آیا دقت کرده اید که الگوها و بافت ها تا چه حد می توانند در زیبایی ویلای شما موثر باشند؟ استفاده از حجم های هندسی، خطوط منحنی، خطوط مورب و خطوط شکسته همراه با تفکری که پشت آن خوابیده می تواند یک سبک نوین از معماری را در ویلای شما خلق کند. بافت ها نیز در این راستا بسیار تاثیر گذار هستند. بافت هایی چون بافت سنگی، فلزی، چوبی و بافت پتینه در دیوارپوش و کفپوش های ویلا می تواند جلوه ای منحصر به فرد به ویلا بدهد.

استفاده از حجم های هندسی و خطوط در طراحی ویلا به آن جلوه ای نو خواهد بخشید

ژورنال های معماری را ورق بزنید

چه در جایگاه یک معمار و چه در جایگاه یک خریدار بد نیست سری به ژورنال های معماری بزنید. این ژورنال ها می توانند شما را برای خلق جلوه های تازه در ویلا به فکر فرو ببرند. لزوما قرار نیست از یک ایده خاص کپی برداری کنید. شاید دیدن یک ایده بتواند یک جرقه برای خلق فضایی تازه در ذهن شما باشد.

تاثیر طراحی ویلا بر ارزش ویلا

معماری ویلا شامل معماری محوطه و معماری دکوراسیون داخلی می شود. بسیار مهم است که معمار در طراحی فضاهای داخلی ویلا یکپارچگی را اعمال کند. همبستگی معماری آشپزخانه، نشیمن، سرویس های بهداشتی، اتاق خواب و اتاق پذیرایی با یکدیگر می تواند تاثیر ویژه ای در ارزشمندی ویلا داشته باشد. بنابراین ویلای شما به هنگام فروش رفتن نیز ارزش مالی بیشتری خواهد داشت.

کلام پایانی

کمک گرفتن از یک تیم خبره برای معماری ویلا میتواند نتایج اثربخشی به دنبال داشته باشد. تیم آرکاورجاوند یکی از مجموعه های قوی در حوزه معماری و طراحی ویلا در ایران می باشد که با بهره گیری از دانش و تخصص معماران خلاق، ویلای دلخواه تان را به مرحله بهره برداری خواهد رساند. برای ارتباط با تیم ما کافیست با شماره تماس های قرار داده شده در وبسایت تماس حاصل نمایید تا مشاوره های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید