سبک مدرن یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی است. این سبک در نهایت سادگی، جذابیت و زیبایی بی‌نظیری را به رخ مخاطبان خود می‌کشد.

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن در دهه‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است. این سبک با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جذابیت بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. سادگی و عدم تمایل به استفاده از تزئینات و تجملات از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن محسوب می‌شود. این سبک سعی دارد در نهایت سادگی به بهترین شکل بدرخشد. به همین منظور مجموعه آرکاورجاوند در ادامه قصد دارد شما را با ویژگی‌های این سبک جذاب در دکوراسیون داخلی به طور کامل آشنا کند.

چگونگی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن به این صورت است:
دکوراسیون داخلی به سبک مدرن چگونه است؟

مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

سبک مدرن در طراحی و ساخت ویلا به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین توجه به ویژگی‌های اصلی این سبک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اصلی‌ترین ویژگی‌های این سبک در طراحی داخلی عبارتند از:

  • سادگی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن حفظ سادگی در فضا می‌باشد. استفاده از خطوط صاف و بدون تزئیات از ابتدایی ترین مشخصات این سبک در طراحی داخلی است. این سبک به دنبال حذف شلوغی در فضای داخلی می‌باشد. از آنجایی که شلوغی و بی‌نظمی می‌تواند منجر به افزایش استرس افراد شود، این سبک می‌تواند به آرامش ذهنی انسان‌ها کمک کند. به طور کلی توجه به کارایی و عدم توجه به تجملات از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک شناخته می‌شوند.

  • نورپردازی

از دیگر ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن توجه ویژه به نورپردازی طبیعی و مصنوعی در طراحی داخلی است. در این سبک از نورپردازی به صورت متمرکز برای هر فضا به طور اختصاصی استفاده می‌شود. لوسترهای مدرن، نورپردازی خطی، پنجره‌های بزرگ با ارتفاع زیاد و … از مهم‌ترین تکنیک‌های نورپردازی در این سبک می‌باشد. در کنار نورپردازی متمرکز از نورپردازی پراکنده نیز در فضای داخلی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های برجسته در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن عبارتند از:
مهم ترین ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

کلیدی‌ترین تکنیک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که می‌توانند به ایجاد سبک مدرن در دکوراسیون داخلی کمک کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • رنگ

با استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی می‌توانید به ایجاد سبک مدرن در فضا کمک کنید. این رنگ‌ها شامل سفید، خاکستری، کرم، مشکی و … می‌باشند. بهتر است از رنگ‌های خاص به صورت کلیدی در یک نقطه استفاده نمایید. به طور مثال هنگام استفاده از مبل‌های خاکستری از کوسن‌های رنگی (زرد، قرمز، سبز و …) استفاده کنید.

  • متریال

استفاده از متریال‌های چوبی در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. پارکت‌های چوبی، پرده‌های ساده و بدون تزئینات، مبلمان چوبی، کابینت‌های چوبی مات و … از مهم‌ترین متریال‌های مورد استفاده در سبک مدرن می‌باشند.

  • شکل و فرم

اشکال مورد استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن مربع و یا مستطیل در نظر گرفته می‌شوند. در صورت استفاده از خطوط منحنی نیز این خطوط کاملا ساده و نرم اجرا می‌گردند. به طور کلی سادگی خطوط و ایجاد مسیرهای مشخص از دیگر تکنیک‌های ایجاد سبک مدرن در طراحی داخلی است.

تکنیک‌های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن عبارتند از:
کلیدی‌ترین تکنیک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

در طراحی داخلی به سبک مدرن از این نکات غافل نشوید!

  • هنگام چیدمان در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن سعی کنید به عملکرد فضا توجه داشته باشید. بنابراین عناصر را دقیقا در جاهایی قرار دهید که کاربردی‌تر هستند.
  • به هیچ عنوان از تعداد رنگ‌های بالا در هر فضا استفاده نکنید. به طور مثال در صورتی که می‌خواهید فضای پذیرایی را دیزاین کنید، تنها از دو تا سه رنگ برای طراحی استفاده کنید.
  • با توجه به قالب بودن رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی مدرن، سعی کنید از یک رنگ شاد و متفاوت در یک عنصر خاص و ویژه استفاده کنید. به طور مثال زمانی که رنگ خاکستری در فضای مورد نظر قالب است، می‌توانید از تابلویی مدرن با رنگ آبی تیره استفاده کنید.
  • با استفاده از آینه‌هایی ساده و بزرگ در فضای ورودی، پذیرایی و اتاق خواب می‌توانید قدرت نورپردازی را در سبک مدرن چند برابر نمایید.
در طراحی داخلی به سبک مدرن، لطفاً این نکات را در نظر داشته باشید!
در طراحی داخلی به سبک مدرن از این نکات غافل نشوید!

تفاوت سبک مدرن و مینیمال در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن یکی از جذاب‌ترین سبک‌های مورد استفاده در طراحی ویلا و بازسازی دکوراسیون داخلی می‌باشد. به همین دلیل افراد بسیار زیادی از آن برای طراحی دکوراسیون استقبال می‌کنند. نکته قابل توجه در رابطه با سبک مدرن این است که بسیاری از افراد به اشتباه از کلمات مینیمال و مدرن به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. در صورتی که این دو سبک با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. البته در برخی از مواقع می‌توان سبک مینیمالیسم را در دل سبک مدرن به اجرا درآورد.

به طور کلی هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن از رنگ‌های خاص و خنثی در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. در صورتی که سبک مینیمال تنها از رنگ‌های خنثی استقبال می‌کند. همچنین سادگی در سبک مینیمال بسیار پر رنگ‌تر از سبک مدرن دیده می‌شود. شباهت‌های حدودی سبک مدرن و مینیمال اصلی‌ترین دلیلی برای اشتباه گرفتن این دو سبک می‌باشد. در سبک مدرن ممکن است از برخی تزئینات خاص و منحصر به فرد استفاده شود که این تزئینات در سبک مینیمال مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. از طرفی سبک مینیمال را می‌توان زیر مجموعه سبک مدرن در نظر گرفت که سادگی بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

به همین دلیل دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال تمامی رنگ‌ها و عناصر اضافی را حذف می‌نماید. شاید در نگاه اول این سبک خشک و جدی به نظر برسد. اما به طور کلی سبک مینیمال تنها کارایی و نیاز را در نظر می‌گیرد و هر چیزی را که خارج از این محدوده باشد از دکوراسیون حذف می‌کند. هدف این سبک راحتی ذهن و اجازه تمرکز و تفکر بیشتر آن است. بنابراین از هرگونه شلوغی و تزئینات در طراحی پرهیز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید