خرید ویلا یا ساخت ویلا یکی از موضوعات مهم برای افرادی است که می خواهند در منطقه شمال سرمایه گذاری کنند یا اینکه یک محل اقامت برای گذراندن تعطیلات در یک منطقه خوش آب و هوا داشته باشند.

اهمیت خرید ویلا در شمال

در حال حاضر خرید ویلا در شمال مورد توجه عموم افراد قرار گرفته و در صورت داشتن سرمایه کافی افراد سعی می کنند در منطقه شمالی کشور ویلایی خریداری کنند؛ زیرا این منطقه از جنبه آب و هوایی بسیار مطبوع بوده و دریا و طبیعت چشم نواز و زیبایی دارد. از طرف دیگر شمال کشور یک منطقه توریستی به شمار می رود و سالانه تعداد زیادی مسافران داخلی و گردشگران خارجی به این منطقه سفر می کنند. گاهی افراد با هدف داشتن یک محل اسکان برای گذراندن تعطیلات اقدام به خرید ویلا می کنند؛ ولی اغلب خرید ویلا به منظور کسب درآمد و اجاره و کرایه دادن ویلا به گردشگران برای چند روز اقامت آن ها در شمال است. در هر دو صورت باید ویلا دارای امکانات مناسب برای زندگی باشد تا افراد با خیال راحت در آن اقامت کنند.

برای خرید ویلا باید ابتدا نوع ویلا از قبیل ویلای ساحلی، جنگلی و… را مشخص کنید؛ در مرحله بعد از انتخاب ویلا باید از لحاظ داشتن اسناد و مدارک رسمی ویلا اطمینان حاصل کرد. در صورتی که ویلا سنددار خریداری کنید نیازی به مراجعه به سازمان های ذیربط برای دریافت سند نخواهد بود و فقط باید انتقال مالکیت انجام شود. از مزایای خرید ویلا این است که نیازی به خرید مصالح ساختمانی یا طراحی ویلا نیست و می توانید ویلایی را انتخاب کنید که با معیارهای شما متناسب باشد. البته در صورتی که ویلا از لحاظ ظاهری دچار فرسودگی باشد باید بعد از خرید ویلا اقدامات مربوط به بازسازی ویلا را انجام دهید که این موضوع از معایب خرید ویلا است.

اهمیت ساخت ویلا در شمال

در بسیاری از مواقع افراد سرمایه قابل توجهی دارند و می خواهند طراحی ویلا طبق سلیقه شخصی انجام شود؛ در این صورت ساخت ویلا بهتر از خرید ویلا در شمال خواهد بود. طراحی نما ویلا یکی از دغدغه های صاحبان ویلا است که ترجیح می دهند برای ساخت آن از مدرن ترین سبک های ساخت ویلا در جهان استفاده شود.

البته باید تمام مراحل ساخت و طراحی به صورت قانونی انجام گیرد؛ یکی از موضوعات مهم در این زمین مسکونی بودن ملکی است که قرار است ویلا در آن ساخته شود. در صورت مسکونی بودن کاربری باید مجوز ساخت از مراجع ذیربط دریافت گردد و سپس اجرای پروژه را آغاز کرد و بعد از اتمام کار باید اقدامات مربوط به دریافت انشعابات آب، برق، گاز و اسناد و مدارک رسمی انجام شود. یکی از روش‌های ساخت ویلا بدون اینکه شخص خودش درگیر کارهای اجرای پروژه شود سپردن کار به پیمانکاران فعال در حوزه ساخت و ساز است. در این صورت صاحب ویلا می تواند به صورت مستقیم بر روند اجرای پروژه نظارت داشته باشد بدون اینکه وقت خود را صرف دریافت مجوز یا خرید مصالح کند.

سه دلیل مهم برای ساخت ویلا یا خرید آن

به طور کلی خرید ویلا نسبت به ساخت ویلا راحت‌تر است و این امر در صورتی میسر خواهد بود که سرمایه کافی برای خرید ویلای مطابق با سلیقه شخصی وجود داشته باشد. اما اگر می خواهید ویلایی به سبک دلخواه مثل طراحی ویلا نئوکلاسیک با المان های ساده و با طراحی مدرن و خاص داشته باشید ساخت ویلا از خرید ویلا گزینه بهتری است.

دلیل اول- داشتن محدودیت زمانی

در صورتی که برای داشتن ویلا عجله دارید بهترین کار خرید ویلا است. اگر سرمایه کافی برای خرید ویلا را دارید و می خواهید هر چه سریع‌تر صاحب ویلا در منطقه شمال شوید خرید ویلا بهتر از ساخت ویلا است؛ زیرا در ساخت ویلا نیاز به زمان زیادی بوده و ممکن است در طی مراحل اجرای پروژه مشکلات مالی یا شخصی زیادی باعث به تاخیر افتادن ساخت ویلا شوند.

دلیل دوم- داشتن پول زیاد

اگر پول زیادی دارید و می خواهید آن را سرمایه گذاری کنید گزینه خرید زمین و ساخت ویلا در شمال یک راه حل عالی برای کسب سود از سرمایه خودتان است. در این حالت ویلا را مطابق سلیقه خود می سازید و با قیمت مناسبی می توانید آن را به گردشگران اجازه دهید یا اینکه آن را با قیمت بالاتری بفروشید و سود قابل توجهی دریافت کنید. اما اگر می خواهید دغدغه مالی کمتری داشته باشید بهتر است گزینه خرید ویلا را انتخاب کنید؛ زیرا در این روش می توانید با توجه به بودجه خود ویلای مناسبی خریداری نمایید بودن اینکه نگران صرف هزینه های بیشتر از بودجه خود باشید. همچنین نگرانی از بابت خرید زمین، پیدا کردن معمار و پیمانکار کاربلد و ماهر و خرید زمین را نخواهید داشت.

دلیل سوم- نداشتن وقت و حوصله انجام کارهای اداری

در صورتی که مشغله زیادی دارید یا حوصله رفتن به اداره های مختلف و دریافت مجوز ساخت را ندارید می توانید به جای ساخت ویلا اقدام به خرید ویلا نمایید. معمولا برای ساخت ویلا باید مراحل قانونی زیادی طی شود؛ بسیاری از افراد به دلیل نداشتن تجربه کافی در مورد پیگیری مراحل قانونی ساخت ویلا یا کمبود وقت و نداشتن حوصله پیگیری کارهای اداری ترجیح می دهند یک ویلا متناسب با بودجه خود خریداری کنند.

جمع بندی

اینکه خرید ویلا در شمال بهتر است یا ساخت ویلا بستگی به میزان سرمایه افراد، قیمت و کیفیت مصالح ساختمانی و قیمت ویلا دارد. کسانی که کیفیت طراحی ویلا برای شان اهمیت زیادی دارد ساخت ویلا را بر خرید ویلا ترجیح می دهند؛ زیرا در این صورت می توانند از مصالح ساختمانی مرغوب و درجه یک برای ساخت و ساز ویلا استفاده کنند و بر تمام مراحل ساخت نظارت داشته باشند. در این مطلب دلایلی برای خرید یا ساخت ویلا در شمال را بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید