طراحی ویلا مدرن و ویلای کلاسیک هر کدام بر اساس اصول خاصی انجام می شود. این دو از جمله سبک های پرطرفدار برای ساخت ویلا به شمار می روند. از این رو بهتر است با تفاوت های این دو سبک از جنبه های مختلف آشنا شوید.

طراحی نما ویلا کلاسیک

نمای کلاسیک را با نام نمای رومی نیز می شناسند. در این نما اصولی مانند تقارن، تناسب، جزئیات و تزئینات زیاد و غیره وجود دارد که همگی موجب محبوبیت آن شده است. استفاده از متریال سنگ در این سبک برای طراحی نما به خوبی توانسته عظمت و اقتدار را به نمایش بگذارد. این یکی از ویژگی های است که موجب شده تا افراد برای طراحی ویلا شمال به سراغ آن بروند.

استفاده از سبک کلاسیک برای طراحی نما را می توانید در بخش های تاریخی زیادی ببینید. در واقع استفاده از این سبک فضا را به یک محیط اشرافی تبدیل می کند.

طراحی ویلا کلاسیک نشانی از شکوه و عظمت است
سبک کلاسیک اشاره به تاریخ و زندگی اشرافی دارد

طراحی نما ویلا مدرن

برای طراحی ویلا مدرن باید از اصول و قواعد معماری مدرن استفاده شود. اصلی ترین تفاوت سبک مدرن برای طراحی نما با سبک کلاسیک در این است که در سبک مدرن تزئینات و جزئیات زیاد حذف شده و عناصر و المان های کاملا ساده ای به کار برده می شود. برخلاف سبک کلاسیک در این سبک برای طراحی نما از متریال های مختلفی استفاده شده و تنها یک متریال به کار برده نمی شود.

تفاوت طراحی ویلا مدرن و کلاسیک از نظر متریال

همان طور که اشاره کردیم در طراحی نما ویلا به سبک کلاسیک از یک متریال که معمولا سنگ های گران قیمت است، استفاده می شود. این در حالی است که در طراحی ویلا در کردان و در بخش های دیگر به سبک مدرن معمولا سه متریال شیشه، چوب و سنگ استفاده می شود. بنابراین اگر با دیدن طراحی ویلا در شمال متوجه شدید که تمرکز طراحی بر روی این سه متریال است، می توانید نتیجه بگیرید که طراحی ویلا مدرن بوده و از این سبک استفاده کرده است.

در سبک کلاسیک برای طراحی نما ویلا بر روی سنگ های گران قیمت تمرکز دارند. تمامی سنگ های به کار رفته برای این طراحی بسیار با ظرافت برش داده می شوند تا بتوانند طراحی جذابی را به نمایش بگذارند. بنابراین این موضوعی است که می تواند بر روی هزینه های این سبک تاثیر زیادی داشته باشد.

طراحی ویلا مدرن مطابق سلیقه کارفرما
استفاده از رنگ های خنثی در سبک مدرن

تفاوت طراحی ویلا مدرن و کلاسیک از نظر معماری

برای طراحی ویلا در کردان با الهام از سبک کلاسیک، طراحان اشکال منحنی را به کار می برند. این در حالی است که در طراحی ویلا مدرن اشکال گوشه دار و مکعبی به کار برده می شود. از دیگر ویژگی های معماری های مدرن می توان به پنجره های بزرگ آن اشاره کرد و معمولا پنجره ها نیز به صورت مکعبی طراحی می شوند.

با این که در طراحی ویلا مدرن معمولا به تقارن توجه زیادی ندارند، اما سعی بر این است که نتیجه نهایی بسیار منظم و مرتب باشد. اما در سبک کلاسیک برخلاف سبک مدرن یکی از اصول این است که سازه ای کاملا متقارن ارائه شود.

تفاوت طراحی ویلا مدرن و کلاسیک از نظر دکوراسیون

برای طراحی دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد. برای انتخاب دکوراسیون داخلی خود باید ویژگی های سبک مدرن و کلاسیک را به خوبی بشناسید. در ادامه شما را با ویژگی های این دو سبک آشنا می کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون به سبک مدرن معمولا برای زمانی مناسب است که فضای منزل شما کوچک باشد. همان طور که متوجه شدید در سبک مدرن به سادگی توجه شده است و تجمل گرایی و استفاده از تزئینات زیاد در این سبک معنایی ندارد. برای به کار بردن سبک مدرن برای تهیه وسایل باید رنگ و بافت تجهیزات باهم هماهنگ بوده و همخوانی داشته باشند.

از ویژگی های سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی ویلا می توان به استفاده از رنگ های طبیعی، استفاده از مبلمان های چرم یا تمام پارچه، استفاده از اشکال انتزاعی، دوری از تزئینات و سادگی اشاره کرد.

متریال بکار رفته در طراحی نما ویلا کلاسیک
استفاده از سنگ های گران قیمت برای طراحی نما

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

در طراحی ویلا به سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی تمرکز بر روی تجمل گرایی است. افرادی که به تزئینات و جزئیات زیاد علاقه دارند، می توانند این سبک را انتخاب کنند. در این سبک کمتر دیده می شود که از گل و گیاه استفاده شود. البته باید بدانید که استفاده از این سبک برای دکوراسیون داخلی نیازمند صرف هزینه های بالایی است. سبک کلاسیک معمولا برای خانه های مناسب است که فضای زیادی دارند.

از ویژگی های سبک کلاسیک می توان به تجمل گرایی آن، شلوغ بودن بیش از حد فضا و استفاده از وسایل و تجهیزات بزرگ، استفاده از وسایل گران قیمت و لاکچری و مبلمان های چوبی با طرح پارچه های شلوغ و گلدار اشاره کرد. به علاوه سبک کلاسیک دارای اصولی بوده که با رعایت ان فضا را به سمت فضایی اشرافی می برد.

تفاوت طراحی ویلا مدرن و کلاسیک از نظر نورپردازی

با توجه به این که در طراحی ویلا مدرن متریال های مختلف به کار برده می شود، بنابراین نورپردازی در ویلا کار دشواری است. در مقابل افرادی که از سبک کلاسیک استفاده کرده اند برای انتخاب نور پردازی در ویلا محدودیت خاصی ندارند و به راحتی می توانند نور پردازی های افقی و عمودی را به کار ببرند.

اگر قصد دارید تا در ساخت ویلا از نورپردازی رنگی استفاده نمایید، بهتر است بدانید که باید نورهای رنگی را به گونه ای انتخاب کنید که با متریال های شما هماهنگی و همخوانی داشته باشد. در نهایت شما می توانید یک طراحی جذاب و خیره کننده را به نمایش بگذارید.

تناسبات حجمی در طراحی ویلای مدرن
استفاده از اشکال مکعبی و چند ضلعی در سبک مدرن

جمع بندی

دو سبک مدرن و کلاسیک از جمله سبک هایی هستند که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. این دو سبک از نظرهای مختلف قابل بررسی بوده و باهم تفاوت های زیادی دارند. برای انتخاب هر یک از این سبک ها برای طراحی نما ویلا یا ساخت ویلا باید با ویژگی های آن ها به خوبی آشنا شوید تا بتوانید یک محیط جذاب داشته باشید. هر یک از این سبک ها زیبایی های خاص خود را دارند و استفاده اصولی از آن موجب می شود تا زیبایی های هر سبک نشان داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید