اگر قصد ساخت ویلا در مناطق مختلف را دارید قطعا باید با افراد و مجموعه های خاصی در ارتباط باشید. ساخت ویلا به عنوان یکی از اقدامات بسیار جذاب برای ایجاد محیطی آرام می باشد. برای ساخت، اولین و مهم ترین کار مربوط به طراحی می باشد. طراحی ویلا در کردان برای افراد می تواند به شکل های بسیار گسترده ای انجام گیرد. انجام طراحی برای رسیدن به بیشترین بازدهی می تواند بسیار مفید باشد.

چرا ویلا ها را در مناطق خوش آب و هوا می سازند؟

هنگام انتخاب انواع طرح های موجود می توانید حالت های بسیار زیادی را در اختیار داشته باشید. قطعا برای طراحی ویلا در کردان در ابعاد و شکل های مختلف، مناطق موجود بسیار مهم می باشند. اکثر ویلا های موجود را در مناطق خوش آب و هوا بنا می کنند. کردان، شمال کشور، لواسان و …. از مناطقی هستند که به صورت گسترده ای ویلا ها را در آنجا می سازند. هنگام ساخت و طراحی ویلا در کردان باید برخی از مدل ها را بیشتر مورد بررسی قرار داد.

برای مناطق مختلف مدل های متفاوتی نیز وجود خواهد داشت. در مورد کیفیت موجود در این ویلا ها می توان برخی از ویژگی ها را نیز بیان کرد. امروزه اجزا و قسمت های مختلف را می توان در ویلا ها مشاهده نمود که ویژگی های بسیار زیادی را به ویلا اضافه می کنند. همیشه ویلا را به عنوان محلی برای استراحت و تفریح در نظر گرفته اند. برای استفاده گسترده و راحت باید برخی از المان ها را به ویلا اضافه کرد. در ویلا ها وجود بسیاری از المان ها می تواند راحتی و آسایش بیشتری را فراهم کند.

داخل سطح شهر و با توجه به آپارتمان های موجود به هیچ عنوان نمی توان برخی از امکانات را در اختیار داشت. برای رفع محدودیت های موجود در دل شهر است که ویلا های متعدد در اطراف شهر و با وسعت زیاد ساخته شده اند. از نظر اقتصادی نیز ویلا می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار خوب شناخته شود.

برای مناطق مختلف با آب و هوای خوب این ویلا ها می توانند رشد بسیار عالی را داشته باشند. در بازار مسکن همیشه رشد وجود داشته و هیچوقت نمی توان این موضوع را نقض کرد.

ویلا با طراحی مدرن و استخر
معمولا ویلا به عنوان محلی برای استراحت و تفریح در نظر گرفته می شود.

نکات مهم برای انتخاب مجموعه های مختلف در طراحی ویلا در کردان

برای طراحی ویلا در کردان می توان نکات بسیار زیادی را بیان کرد که می توانند برای شما حیاتی باشند. هنگام انتخاب مجموعه های مختلف در برای طراحی ویلا در کردان باید به بسیاری از نکات توجه داشته باشید. کیفیت طراحی در مجموعه های مختلف بایکدیگر بسیار متفاوت می باشد. برای انتخاب این مجموعه ها می توانید به سابقه آن ها رجوع کنید. در این مجموعه سابقه و تجربه افراد و مهندسان موجود به خوبی توانسته برای افراد ویژگی های بسیاری را به وجود بیاورد. هنگام ساخت انواع ویلا وجود یک مجموعه کامل و بی نقص بسیار مهم می باشد.

هرچه کیفیت در یک مجموعه بالاتر باشد قطعا طرحی دقیق تر را در اختیار خواهید داشت. برای طراحی های مختلف این موضوع را می توان به شکل های گوناگون مشاهده کرد. در انتخاب مجموعه های مختلف یکی از تاثیرگذار ترین نکات مربوط به رزومه شخصی مهندسین موجود می باشد. تجربه و به روز بودن در طراحی بسیار مهم می باشد. آشنایی افراد و طراحان با المان های جدید می تواند برای شما یک ویلای بی نقص را به وجود بیاورد.

پشتیبانی در مجموعه های طراحی

از دیگر خدماتی که این مجموعه ها باید داشته باشند، مشاوره و پشتیبانی از افراد می باشد. اگر پروژه خود را به یک مجموعه می سپارید باید مشاوره های لازم را دریافت کرده و بتوانید مشکلات خود را نیز بیان کنید تا راه حل های ساده را به شما ارائه کنند. هنگام انتخاب مجموعه های مختلف بهتر است که به پشتیبانی تا پایان پروژه بسیار توجه داشته باشید.

وجود پشتیبانی تا پایان کار می تواند به شما در زمینه های مختلف و انتخاب های حساس کمک کند. از دیگر مواردی که در انتخاب شرکت های مختلف باید به آن توجه کنید برآورد هزینه ها می باشد. باید قبل از شروع به کار حتما یک برآورد هزینه از قیمت ها را داشته باشید. این برآورد هزینه ها می تواند در مدیریت بودجه شما بسیار موثر باشد.

یکی دیگر از وظایف مجموعه های طراحی این است که نمونه کار های موجود را به شما نشان دهند. این کار می تواند در انتخاب های شما نیز تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، نشان دهنده کیفیت کار این افراد نیز می باشد.

نمای روبروی ویلا با پنجره های بزرگ
کیفیت طراحی ویلا در مجموعه های مختلف بایکدیگر بسیار متفاوت می باشد.

طراحی ویلا در کردان با نرم افزار های به روز

با توجه به پیشرفت دنیای فناوری می توان به راحتی و قبل از ساخت ویلا، آن را مشاهده نمود. نرم افزار های شبیه سازی بسیار زیادی امروزه در دنیای طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرند. برای نمونه های مختلف این نرم افزار ها ویژگی های گوناگون وجود خواهد داشت.

برخی از نرم افزار ها تنها خروجی های مهندسی و دو بعدی را ایجاد می کنند. امروزه برای نمایش تمامی طراحی های انجام شده از نرم افزار های سه بعدی استفاده می کنند. با استفاده از هر یک می توان پلان های خاصی را دریافت کرد. از این نرم افزار ها می توان نمونه های زیر را نام برد که امروزه به صورت گسترده مورد استفاده طراحان قرار می گیرند.

نرم افزار های متداول

  • اتوکد: یکی از بهترین نرم افزار های طراحی مهندسی این مورد می باشد. می توان با کمک این نرم افزار به راحتی پلان های مختلف را طراحی کرده و خروجی های بسیار جذابی را چاپ نمود. برای کار های مهندسی این نمونه بسیار عالی بوده و نقشه خوانی آن نیز بسیار راحت می باشد. بیشتر نقشه های تولید شده به وسیله این نرم افزار برای مهندسین می باشد. در این نرم افزار می توان طراحی های 2 بعدی بسیار عالی را نیز برای افراد عادی انجام داد اما به خوبی محتوای داخلی برای افراد مشخص نخواهد بود.
  • تری دی مکس: این نرم افزار در حقیقت برای انیمیشن سازی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه و با توجه به قابلیت های موجود در این نرم افزار می توان برخی استفاده های بیشتر را نیز تجربه کرد. طراحی سه بعدی و زنده در این نرم افزار با تمامی جزئیات می تواند برای افراد جذاب باشد. به راحتی می توان طرح کلی را به وسیله این نرم افزار پیاده کرده و با توجه به سلیقه افراد تغییرات را اعمال نمود. امروزه و با کمک گرفتن از این موارد می توان بسیاری از خطاها را نیز کاهش داد. در نتیجه، طراحی ویلا به کمک این ابزار ها بسیار راحت تر و سریع تر انجام می شود.
نما و حجم یک ویلای تریپلکس
برای طراحی های مورد نیاز از نرم افزار های مختلفی استفاده می گردد.

قوانین و اصول طراحی ویلا در کردان

قوانین و اصول طراحی ویلا در کردان را می توان در بخش های مختلف شرح داد. توجه به این قوانین و اصول می تواند در موارد بسیار زیادی به شما کمک کند. انجام طراحی ویلا در کردان در چارچوب قوانین می تواند برای بهبود ظاهر خارجی ساختمان بسیار مفید باشد. کارایی بالای فضاهای مختلف باعث شده است تا برای طراحی ویلا در کردان در حالت های مختلف اصولی خاص را در نظر بگیرند.

توجه به محیط اطراف ویلا

قبل از هر نوع اقدامی باید به سبک های موجود توجه داشته باشید. انتخاب سبک طراحی ویلا در کردان می تواند به شما در خلق یک بنای بسیار جذاب کمک کند. برای سبک های بسیار متنوع می توان برخی از ویژگی های گوناگون را مشاهده کرد. توجه به ویژگی های بسیار زیادی در این زمینه می تواند برای شما کارایی داشته باشد. برای سبکی که مد نظر شما است باید مقداری تحقیق کرده و از تمامی جوانب سبک را بررسی کنید.

توجه به محیط اطراف ویلا می تواند برای ایجاد سبک مد نظر شما بسیار موثر باشد. شرایط محیطی منطقه در زمینه های مختلف می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. درون مناطق مختلف می توانید از گزینه های بسیار زیادی استفاده کنید. مناطق مناسب برای ساخت ویلا در ایران بسیار زیاد و متنوع می باشند. طراحی ویلا در کردان به عنوان یکی از مناطق بسیار جذاب برای ساکنین پایتخت و کرج شناخته می شود. آب و هوای بسیار عالی باعث شده است تا ویلا های بسیار خیره کننده ای در این منطقه ساخته شوند.

می توانید به راحتی در این منطقه بهترین کیفیت در طراحی را نیز دریافت کنید. در مورد این مناطق، موارد و جزئیات بسیار زیادی وجود خواهد داشت. طراحی ویلا در شمال کشور نیز یکی از گزینه های جذاب و قابل توجه می باشد. باید با توجه به نیاز خود از این ویلا ها نهایت استفاده را داشته باشید.

طراحی ساده و مدرن ویلا استخردار
کردان به عنوان یکی از مناطق بسیار جذاب برای ساخت ویلا شناخته می شود.

انتخاب مصالح مختلف

شرایط موجود در محیط باعث می شود تا شما برخی از مصالح را مورد استفاده قرار دهید. در انتخاب مصالح مختلف و متنوع وجود کیفیت بسیار مهم می باشد. در انتخاب مصالح گوناگون باید از افراد و مجموعه های مختلف مشاوره های لازم را دریافت کنید. برای اینکه طراحی ویلا در کردان برای شما به خوبی اجرا شود، نوع مصالح شما بسیار مهم می باشد. باید قبل از خرید هرگونه مصالحی، وضعیت محیطی را بسنجید. سنجش شرایط محیطی می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی را داشته باشد.

مصالح مناسب

 بهترین مثالی که می توان برای انتخاب مصالح موجود برای ویلا بیان کرد مربوط به شمال کشور می باشد. در شمال کشور باید به صورت کلی مصالح خاصی را مورد استفاده قرار داد تا از رطوبت بالای آن در امان بود. رطوبت می تواند در مدت زمانی کم بسیاری از المان ها را نابود کند.

برای اینکه رطوبت موجود در این منطقه به قسمت های مختلف آسیبی وارد نکند باید مصالحی مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. باید قبل از هر نوع اقدامی، مصالح مناسب را انتخاب کنید تا در ادامه و روند کار مشکلی به وجود نیاید. با انتخاب درست مصالح، می توان در برخی از هزینه های جاری نیز صرفه جویی های لازم را انجام داد.

ویلای مدرن با آتشکده و استخر
عوامل محیطی در طراحی ها و اجرای سازه تاثیرگذار می باشذ.

توجه به استاندارد ها

برای طراحی ویلادر کردان در قسمت های متنوع می توان استاندارد های گوناگونی را در نظر داشت. وجود برخی از استاندارد های موجود می تواند برای شما بسیار مهم و تاثیر گذار باشد. به صورت کلی برای طراحی نما و فضاهای خارجی ویلا می توان اصول یکسانی را مورد توجه قرار داد. باید توجه داشت که کیفیت اجرای این استاندارد ها می تواند برای شما مفید باشد. استفاده از مشاوره های تخصصی می تواند در ایجاد این استاندارد ها بسیار تاثیرگذار باشد.

باید توجه داشته باشید که گرفتن مشاوره های مختلف از افراد گوناگون نیز بسیار مهم می باشد. باید مشاوره های لازم را از افراد مطلع و متخصص دریافت کرد. افرادی که در این زمینه ها تخصص ندارند نمی توانند برای مشاوره مناسب باشند. سلیقه افراد می تواند در طراحی تاثیر گذار باشد اما باید این نظرات و سلیقه ها در چارچوب های معقول و مناسبی ارائه شوند. در مورد قسمت های متفاوت می توان حداکثر انعطاف در طراحی را به خوبی در اختیار داشت.

استاندارد های لازم در این طراحی ها را می توان در دکوراسیون های داخلی منزل نیز مشاهده کرد. از طراحی نما تا دکوراسیون داخلی تمامی این استاندارد ها حیاتی و الزامی می باشند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را مشاهده کنید بهتر است که نظرات تجربی افراد را در طراحی ویلای خود وارد نکرده و تنها به نظرات علمی و دقیق توجه کنید.

لنداسکیپ یک ویلای نئوکلاسیک
باید به وجود استاندارد های مختلف در ویلاسازی توجه نمود.

توجه به رنگ ها

هنگام طراحی ویلا در کردان به سبک های مختلف باید به رنگ ها بیشتر از موارد دیگر توجه داشته باشید. توجه به رنگ ها و قوانین موجود در آن ها می تواند به شکل های مختلف مفید باشد. باید در رنگ بندی های موجود هماهنگی و هارمونی خوبی وجود داشته باشد. علاوه بر هماهنگی میان رنگ های داخلی و نما، باید هماهنگی رنگ میان محیط و ویلا نیز وجود داشته باشد.

اهمیت رنگ

انتخاب رنگ های مناسب می تواند بهترین جلوه را برای شما به وجود بیاورد. برای اینکه ویلای شما بالاترین زیبایی را داشته باشد باید با توجه به سبک آن رنگ بندی های موجود را رعایت کرد. وجود رنگ های مناسب برای ویلا می تواند نورپردازی ویلا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر از روانشناسی رنگ ها اطلاعات کافی را ندارید می توانید از مشاوران متخصص کمک گرفته و رنگ بندی های بسیار درستی را ایجاد کنید.

برای انتخاب رنگ در طراحی ویلا در کردان بهتر است که به متریال های موجود توجه داشته باشید. گاهی اوقات با انتخاب یک رنگ اشتباه تمامی زحمات و هزینه های خود را بی ارزش خواهید کرد. به دلیل پیوستگی و تناسب میان بخش های مختلف باید از رنگ بندی های درست استفاده کنید.

ساختمان ویلایی همراه با استخر در محوطه
توجه به اهمیت رنگ ها ازجمله موارد تاثیرگذار در طراحی ها می باشد.

طراحی ویلا در کردان با توجه به اقلیم منطقه

یکی از مهم ترین نکات در طراحی ویلا در کردان مربوط به اقلیم منطقه می باشد. بسیاری از ویلا ها را با توجه به نوع کاربری آن ها در حاشیه شهر ها می سازند. می توان ویلا ها را با توجه به اقلیم در دسته بندی های بسیار زیادی قرار داد. توجه به این اقلیم در طراحی می تواند به شما در انتخاب های درست کمک کند.

طراحی یک ویلا بدون هماهنگی با محیط اطراف هیچگونه جذابیتی را برای شما نخواهد داشت. برای استفاده خوب از مناظر و آب و هوای خوب ویلا در بیرون از شهر ها می توانید طراحی های مناسب را انتخاب کنید. در طراحی ویلا در کردان با توجه به اقلیم، باید به نوع متریال های استفاده شده بسیار توجه داشته باشید.

انواع اقلیم ها

کیفیت در مناطق گوناگون به خوبی می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند. می توان متداول ترین اقلیم های موجود برای ساخت ویلا را به صورت زیر نام برده و شرح داد.

  • ویلا های کوهستانی: این نوع ویلاها را می توان در شهر های بسیار زیادی مشاهده کرد. در شمال کشور این نوع ویلا بسیار پرطرفدار می باشد. از دیگر مناطقی که این نوع ویلا کاربردی است می توان به کردان کرج اشاره نمود.
  • ویلا های ساحلی: دومین منطقه ای که می توان ویلا ها را بر اساس آن ها طراحی کرد، سواحل هستند. در ایران تنها شمال کشور است که چنین مناطقی را دارا می باشد. طراحی ویلا های ساحلی به شکل های مختلف می تواند برای افراد جذابیت داشته باشد.
  • ویلاهای جنگلی: همیشه طبیعت بکر بیشترین طرفدار را داشته است. برای طراحی ویلا در کردان در این مناطق بهتر است که متریال های مناسب و درستی را انتخاب کنید.
  • ویلا ها در مناطق بادخیز: طراحی ویلا در این مناطق بسیار تخصصی بوده و باید به موارد و نکات بسیار زیادی توجه شود تا آرامش کامل برای افراد به وجود بیاید.
ویلا چوبی با برکه آب
انتخاب اقلیم برای ساخت ویلا در نوع طراحی ها و انتخاب متریال حائز اهمیت است.

انواع سبک طراحی ویلا در کردان

برای طراحی ویلا در کردان یکی از مهم ترین موارد که باید به آن توجه داشته باشید مربوط به سبک های بسیار متنوع موجود می باشد. باید از انواع سبک های موجود به خوبی و به نفع خود استفاده کنید. کیفیت طراحی در این سبک ها را می توان به شکل های گوناگون مورد بررسی قرارداد. این سبک ها را می توان در دسته بندی های بسیار زیادی قرار داد. در هر سبک می توان برخی از ویژگی های خاص را نیز مشاهده کرد.

توجه به سبک های موجود می تواند کیفیت های متنوعی را ایجاد کند. اگر از یک سبک خاص استفاده کنید قطعا می توانید در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. برای اینکه سبک های مختلف را بشناسید در ادامه متداول ترین سبک های موجود در ایران را معرفی خواهیم کرد.

برخی از این سبک ها به واسطه شرایط آب و هوایی کارایی بیشتری را دارند. در هر نوع سبکی پلان ها بایکدیگر تفاوت های بسیار زیادی را دارند. به صورت کلی می توان سبک های مختلف را در 4 دسته کلی قرار داد. این 4 دسته شامل سبک های کلاسیک، مدرن، روستیک و نئوکلاسیک هستند.

ورودی یک شهرک ویلایی
تنوع سبک ها در طراحی ها به عوامل مختلفی وابسته است.

طراحی ویلا در کردان به سبک روستیک

سبک روستیک در طراحی ویلا در کردان را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین سبک های موجود در نظر داشت. توجه داشته باشید که کیفیت موجود در این سبک به عوامل و موارد بسیار زیادی وابسته می باشد. افراد زیادی این سبک را برای ویلای خود انتخاب می کنند. باید در نظر داشته باشید که در این سبک اغلب تمرکز بر روی طراحی طبیعی و روستایی می باشد.

در این سبک اغلب از متریال های طبیعی موجود در محیط استفاده می کنند. در این سبک تمامی اجزا از گذشته تا به امروز تکرار شده اند و تنها تغییر، وجود تکنولوژی در این سبک می باشد. سبک روستیک را به افرادی که به محیط های طبیعی و زندگی در آن ها علاقه دارند می توان پیشنهاد داد. در طراحی ویلا در کردان به سبک روستیک می توان متریال های طبیعی بسیار زیادی را مشاهده کرد.

متریال های مهم در سبک روستیک

 در سبک روستیک باید از مصالح و متریال هایی استفاده شود که به خوبی بتواند حس نوستالژیک را برای شما ایجاد کند. در ایجاد این حس زندگی گذشته، می توان نکات بسیار زیادی را بیان کرد. از مهمترین مصالحی که در این سبک به کار گرفته می شود می توان موارد و نمونه های زیر را نام برد.

  • متریال های سنگ و چوب طبیعی
  • استفاده از مصالح منسوجات
  • استفاده از فلز های مختلف و سفال
  • استفاده از چراغ های آویز در ابعاد و شکل های متنوع
ویلا طراحی شده به سبک روستیک
در این سبک اغلب از متریال های طبیعی موجود در محیط استفاده می کنند.

طراحی ویلا در کردان نئوکلاسیک

طراحی ویلا در کردان نئوکلاسیک که با نام تلفیقی نیز شناخت می شود یکی از جدید ترین سبک های موجود می باشد. در این سبک بسیاری از ویژگی های موجود در دو سبک به صورت گسترده ای قرار داده شده است. می توان به راحتی ترکیبی از مدرن و کلاسیک را در کنار یکدیگر مشاهده کرد.

استفاده از سبک مدرن به شکل های مختلف امروزه گسترش پیدا کرده است. از طرف دیگر زیبایی موجود در طرح کلاسیک نیز طرفداران خاص خود را دارد. برای اینکه هر دو سبک را در کنار یکدیگر در اختیار داشت سبک نئوکلاسیک را ابداع کرده اند. در این سبک انعطاف بسیار بالایی را می توان مشاهده نمود. به دلیل اینکه این سبک جدید می باشد می توان تغییرات بسیار زیادی را نیز در آن ایجاد کرد.

توجه به ویژگی های بسیار زیاد در این سبک می تواند برای شما مزایای گوناگون را داشته باشد. باید دقت کنید که در این سبک افراد با توجه به سلیقه خود می توانند بسیاری از تغییرات را اعمال کنند. یکی از مهم ترین موارد در این سبک مربوط به تلفیق دو سبک دیگر می باشد.

به صورت کلی در جزئیات و فناوری، سبک مدرن بسیار خودنمایی می کند. از طرف دیگر در نمای کلی ساختمان می توانید سبک کلاسیک را به خوبی مشاهده کنید. فناوری های به کار رفته در این سبک تماما از سبک مدرن گرفته شده است.

ویلای دوبلکس باشکوه در فضای باز
برای اینکه هر دو سبک کلاسیک و مدرن را در کنار یکدیگر در اختیار داشت سبک نئوکلاسیک را ابداع کرده اند.

طراحی ویلا در کردان به سبک کلاسیک

سبکی که با نام کلاسیک در طراحی ویلا در کردان شناخته می شود از گذشته طرفداران بسیار زیادی را داشته است. می توان این نوع ویلاها را در حالت های مختلف مورد استفاده قرار داد. در حقیقت می توان گفت کمتر کسی وجود دارد که سبک کلاسیک را دوست نداشته باشد. این سبک را می توان به افرادی پیشنهاد داد که به مکان های قدیمی و سنتی علاقه دارند.

می توان این سبک را در هر کشوری به یک شکل خاص مشاهده کرد. برای ایران این سبک را می توان به شکل های مختلف مورد استفاده قرار داد. پیچیدگی در این سبک بسیار زیاد بوده و به خوبی می توان از آن بهره برد. در نتیجه استفاده از این سبک، المان های بسیار زیادی را می توان مشاهده نمود. استفاده از المان های قدیمی دوران رنسانس به صورت گسترده ای در این سبک قابل مشاهده می باشد.

می توان برای این سبک خصوصیات و ویژگی های بسیار زیادی را مشاهده نمود. اگر در طراحی ویلا در کردان به تمامی این ویژگی ها به صورت دقیق توجه داشته باشید می توانید به راحتی محیط های بسیار جذابی را خلق کنید. در استفاده از این سبک بهتر است که به محیط اطراف توجه داشته باشید.

یکی از مزایای این طرح قابلیت استفاده در مکان ها و مناطق مختلف می باشد. می توان متریال های بسیار متنوع و خاصی را در این سبک مشاهده کرد. یکی از مهم ترین متریال های به کار رفته در این سبک سنگ ها می باشند.

قسمت های مختلف در سبک کلاسیک

  • ستون هایی با ارتفاع زیاد در ورودی ها
  • سرستون ها با داشتن اشکال و شمایل مختلف
  • وجود مجسمه های بسیار زیبا و دارای ریزه کاری های مختلف
  • طاق هایی با ارتفاع زیاد
  • وجود قوس ها و انحناهای بسیار زیبا
  • وجود تزئینات مختلف و متنوع
  • استفاده از سنگ های متنوع برای قرار گیری در مناطق مختلف آب و هوایی
  • دیوار های بلند
  • ستون های بلند در کنار پنجره های بزرگ که همگی متقارن شده اند.
  • به کارگیری مبلمان های بزرگ و باشکوه در دکوراسیون داخلی منزل
  • استفاده از اشیا و قطعات تزئینی از جمله آینه های قدی، کاغذ دیواری و مجسمه های متنوع
  • استفاده از رنگ بندی های روشن در داخل و بیرون ویلا از جمله رنگ های سفید، کرم و …
ساخت ویلا به سبک کلاسیک، نما رومی
استفاده از المان های دوران رنسانس به در این سبک قابل مشاهده می باشد.

طراحی ویلا در کردان مدرن

برای طراحی ویلادر کردان، امروزه سبک مدرن بسیار بیشتر از گذشته خودنمایی می کند. با توجه به برخی از ویژگی های خاص در این سبک است که آن را مدرن نامیده اند. سادگی زیاد در عین کاربردی بودن از ویژگی های بسیار بارز این نوع ویلا می باشد. استفاده از طراحی ویلا در این سبک به خوبی می تواند به شما در حالت های مختلف کمک کند.

 برای اینکه از فناوری های به روز و کاربردی نهایت استفاده را داشته باشید این سبک به خوبی می تواند برای شما مفید باشد. در این سبک وجود فضاهای باز و خلوت بسیار قابل توجه می باشد. استفاده از نهایت فضاهای موجود برای قرار دادن المان های مختلف در این سبک می تواند جذابیت های خاصی را به وجود بیاورد. اکثر متریال های به کار رفته در این سبک مصنوعی می باشند.

 از طراحی نمای ساختمان گرفته تا دکوراسیون داخلی، همگی خصوصیات خاص خود را دارند. باید در استفاده صحیح و بجا از این المان ها بسیار دقت داشته باشید. به کار بردن زیاد از المان های مختلف می تواند باعث از بین رفتن هارمونی موجود شود. هماهنگی میان اجزای به کار رفته در این سبک بسیار مهم می باشد. وجود سادگی در تمامی قسمت ها را می توان به صورت گسترده ای مشاهده نمود.

نورپردازی در ویلا مدرن

در عین سادگی یکی از مهم ترین ویژگی های موجود در این سبک مربوط به نورپردازی می باشد. در طول روز کل ویلا باید بتواند از نور طبیعی به خوبی استفاده کند. اجزای موجود به گونه ای قرار می گیرند تا بیشترین نور به داخل ویلا وارد شود. در طراحی ویلا مدرن نورپردازی درست در شب نیز بسیار مهم می باشد. باید در شب بهترین نورپردازی انجام شود تا همانند روز نور کافی به تمامی قسمت ها برسد.

برای اینکه این نورپردازی به بهترین شکل ممکن انجام شود از شیشه در تمامی نقاط استفاده می کنند. می توان شیشه را به عنوان متداول ترین و پرمصرف ترین متریال مورد استفاده در سبک مدرن نام برد.

طراحی یک ویلا به سبک مدرن با استخر
هماهنگی میان اجزای به کار رفته در این سبک بسیار مهم می باشد.

المان های مختلف در طراحی ویلا

هنگام طراحی ویلا در کردان از المان های بسیار متنوعی استفاده می کنند. متداول ترین المان ها را به صورت معمول به ویلا ها اضافه کرده و برخی دیگر را با توجه به خواست افراد و کارفرما به ویلا اضافه می کنند. باید توجه داشته باشید که برخی از المان ها باید در هر نوع ویلایی حضور داشته باشند.

در بین المان های مهم و ضروری می توان به آلاچیق، باربیکیو، پارکینگ، اتاق های خواب و … اشاره کرد. برای المان های درخواستی تنوع بالایی وجود دارد که برای کاربرد های گوناگون مناسب هستند. از مهم ترین المان های درخواستی در طراحی ویلا در کردان می توان به استخر های داخل و خارج ساختمان، روف گاردن، اتاق مستر، تاب های بازی، زمین بازی بچه ها و … اشاره کرد. اضافه کردن هر یک از این قسمت ها هزینه های بیشتری را نیز در پی خواهد داشت. به صورت معمول استفاده از این نوع المان ها می تواند برای شما در حالت های مختلف لذت بخش باشد.

کمک گرفتن از مهندسین برای ایجاد قسمت های مختلف

در مورد قسمت های گوناگون می توانید از افراد و مهندسین مربوطه مشورت های لازم را دریافت کنید. باید توجه داشته باشید که در استفاده از این المان ها نیز زیاده روی نکنید. با توجه به متراژ زمین خود می توانید در حالت های مختلف از تعداد خاصی از المان ها بهره ببرید. کیفیت اجرای این قسمت ها نیز بسیار مهم می باشد.

 به عنوان مثال اجرای استخر در داخل و خارج ساختمان ویلا بسیار سخت و دقیق می باشد. باید از متریال های خاصی برای ایجاد استخر های مختلف استفاده کنید. استخر های خارج ساختمان باید با توجه به کل فضا و متناسب با آن ساخته شوند. ابعاد این استخر ها باید به درستی انتخاب شود تا ناهماهنگی های مختلف به وجود نیاید.

در ابتدای طراحی ویلا در کردان باید تمامی این قسمت ها را معلوم کرده و با دقت آن ها را جایگذاری کنید تا در هنگام اجرا به بهترین شکل ممکن ساخته شوند. برخی از المان ها را می توان بعد از گذشت زمان نیز به ویلا اضافه کرد که برای زیبایی ویلا نیز مناسب هستند.

استفاده از پنجره های قدی در نمای ویلا مدرن
تاثیر استفاده از المان های مختلف در طراحی ویلا.

10 گام برای ساخت ویلای مناسب

می توان به صورت کلی و در 10 مرحله ساخت و طراحی ویلا در کردان را شرح داد که در هر قسمت ویژگی های خاصی قرار دارد. می توانید با توجه به تمامی این ویژگی ها بالاترین دسترسی ها را نیز داشته باشید. این 10 گام را می توان به صورت زیر معرفی کرده و نام برد.

  • قدم اول: هدف طراحی و ساخت ویلا را باید معلوم کنید. هر فرد باید برای طراحی ویلا در کردان هدفی خاص را داشت باشد. با توجه به هدفی که دارید می توانید از سبک های مختلف طراحی ویلا در کردان استفاده کنید. بهتر است که با توجه به بودجه مد نظر خود انتخاب های مختلف را در دستور کار قرار دهید.
  • انتخاب یک مجموعه قوی برای طراحی: دومین قدم انتخاب طراحان می باشد. شما باید بهترین طراحان و متخصصین را برای مشاوره های خود انتخاب کنید.
  • در گام سوم باید برآورد های لازم را انجام داد. در مورد هزینه های جاری باید برخی از برآورد ها را انجام داد تا به بهترین شکل ممکن ویلای مد نظر، طراحی و اجرا شود. انجام برآورد می تواند هزینه های شما را به صورت چشمگیری کاهش داده و زمان ساخت را نیز بسیار کمتر کند.
  • کمک گرفتن از مشاوران متخصص را می توان به عنوان یک گام دیگر معرفی کرد. توجه داشته باشید که در زمینه های مختلف مشاوران باید بتوانند به موقع به شما کمک کنند. مشورت با افراد مطلع می تواند شما را در انجام امور مختلف بسیار جلو بیاندازد.
  • ارتباط مستمر با طراح را نیز می توان از قدم های بعدی در نظر داشت. باید به صورت جزئی تمامی قسمت های موجود را بررسی کرده و به خوبی از تمامی مراحل اطلاع داشته باشید. ارتباط با طراح می تواند مزایای بسیاری زیادی را نیز داشته باشد. از این مزیت ها می توان به ایجاد تغییرات مختلف اشاره کرد.
خانه ویلایی به سبک مدرن و سقف شیروانی
مراحل خلق یک ویلا متناسب با علایق و سلایق

5 گام بعدی ساخت ویلا

  • انتخاب شرکت ها: برای اینکه تمامی اقدامات به صورت مستمر انجام شود باید از شرکت های مختلف در مراحل گوناگون استفاده کنید. سپردن تمامی مراحل به یک شرکت ممکن است از کیفیت کار شما کم کند. بسیار مشاهده شده است که افرادی با سپردن کل پروژه به یک مجموعه در خیال آسودگی بیشتر بوده اند اما به هیچ وجه کیفیت پایانی قابل قبول نبوده است. در این حالت ممکن است سوء استفاده هایی نیز به وجود بیاید.
  • دریافت مجوز های لازم: بعد از انجام طراحی های مختلف باید مجوز های لازم برای ساخت را تهیه کنید. مشاوره با افراد و متخصصین مربوطه می تواند به شما در دریافت مجوز های لازم کمک کند. با دریافت مجوز های لازم باید به سراغ پیدا کردن پیمانکاران بروید.
  • آماده سازی زمین برای ساخت: با توجه به نوع زمین و سبک طراحی شما باید زمین را به شکلی درست آماده ساخت و ساز کنید. با توجه به پلان های دریافتی از دفتر طراحی خود، می توانید تمامی اقدامات را مرحله به مرحله انجام دهید. در صورتی که در این راه اطلاعات کافی را ندارید بهتر است از مشاور های موجود کمک گرفته و طبق قوانین عمل کنید.
  • شروع عملیات ساختمانی: در این مرحله استارت ساخت زده شده و باید مرحله به مرحله از گروه های مختلف استفاده کنید. از گود برداری تا نازک کاری پایانی در تمامی مراحل می توانید پشتیبانی لازم را نیز دریافت کنید.
  • در گام آخر تنها باید دکوراسیون مد نظر خود را ایجاد کرده و از ویلای خود به بهترین شکل ممکن لذت ببرید. قطعا با توجه به مراحل انجام گرفته بالاترین کیفیت را نیز دریافت خواهید کرد تا از ویلای خود در فصول مختلف سال استفاده کنید.
نمای بالای هتل ویلایی لوکس در جنگل
ایجاد هارمونی در قسمت های مختلف ویلا

هزینه طراحی ویلا در کردان

همیشه یکی از مهم ترین موارد در طراحی ویلا در کردان هزینه بوده است. هزینه طراحی ویلا در کردان را می توان بر اساس شاخص های بسیار زیادی تعیین کرد. در طراحی های مختلف، المان ها و قسمت های گوناگونی وجود دارند که می توان از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

هرچه تعداد قسمت های موجود در ویلای شما بیشتر باشد قطعا هزینه طراحی و ساخت نیز بالاتر خواهد رفت. به صورت کلی می توان با یک طراحی خوب بسیاری از هزینه های ساخت را مدیریت کرد. عوامل بسیار زیادی بر روی هزینه های طراحی و ساخت تاثیرگذار می باشند. از این عوامل می توان موارد و نمونه های زیر را نام برده و شرح داد.

مهم ترین عوامل تعیین هزینه

  • نوع و کیفیت نقشه تهیه شده
  • متراژ کلی ویلا برای اجرای قسمت های مختلف که مهم ترین بخش در قیمت می باشد.
  • محل ساخت برای انواع نقشه برداری های هوایی و جانمایی
  • سبک و مدل طراحی که باید با توجه به درخواست شما تعیین شود. هریک از سبک های موجود با توجه به پیچیدگی های خود مهم می باشند.
  • توپوگرافی زمین که برای طراحی ویلا در کردان بسیار مهم می باشد.
  • امکانات و لوازم مورد نیاز با توجه به درخواست کارفرما مورد استفاده قرار می گیرد.
  • زیربنای درخواستی ساختمان که یکی از اصلی ترین قسمت های طراحی ویلا در کردان می باشد. هرچه این قسمت وسیع تر باشد قطعا هزینه طراحی نیز بالاتر می رود.
  • مساحت باغ ویلا و محوطه کلی
  • زمان مورد نیاز برای طراحی که با توجه به سبک های مختلف ممکن است متفاوت باشد.
  • متریال های مورد نیاز برای طراحی که می تواند هزینه ها را تحت تاثیر قرار دهد.
نمای بیرونی و لنداسکیپ یک ویلای به سبک مدرن
هزینه طراحی در قسمت های مختلف

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان داشت که طراحی ویلا در کردان برای تمامی افراد می تواند مفید باشد. با توجه به سلیقه خود، نمونه های موجود را مشاهده کرده و بهترین گزینه های موجود را نیز انتخاب کنید. در انتخاب و طراحی های مختلف این متریال های گوناگون هستند که تعیین کننده کیفیت ساخت ویلا می باشند.

با یک طراحی ویلا اصولی و قوی می توانید در مدت زمانی کم ارزش بالایی را دریافت کنید. اگر طراحی شما قوی باشد می توانید در بازسازی ساختمان های قدیمی نیز بهترین نتیجه را دریافت کنید. بازسازی به عنوان یک مبحث بسیار گسترده شناخته می شود که برای ویلا ها نیز قابل اجرا می باشد. با انتخاب یک مجموعه قوی و مناسب می توانید در کمترین زمان ممکن بهترین طرح های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

خانه ویلایی لاکچری
ویلاسازی به عنوان یک سرمایه گذاری عالی محسوب می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید